27 Ocak 2012 Cuma

Şubatlar Hep Gökdelen İnşaatları (Program)

İnsan doğduğu şubatları iyi bilmeli.

Böyle kısa bir ay için 3 film biraz fazla aslında. Okulların da Şubat'ın ikinci yarısında açıldığını düşünecek olursak 3 tane filmi bu küçük aya nasıl sıkıştırdığımızı görünce şaşkınlıktan gergedanlaşarak bir müddet Fecr-i Ati edebiyatı ile ilgilenebilirsiniz. Lakin telaş yapmayınız kısa süren sendromlar bunlar. Daha sonra tekrar mutlu geceler yaşayabilirsiniz. Sonuçta her şeyi mutlu geceler için yapmıyor muyuz zaten. Bekliyoruz bir şeyler olacak diye. Ama "Ne de bekliyoruz beklemek için değil" demeniz de mümkün ve makbul.


Şubat ayı büyük ihtimalle kötü geçecek. Havalar olsun,okullar olsun böyle bir ayın içinde nasıl şey olsun yani. Şey olmadığı zaman da kalın montlara sarılıp toplamda 14 kişinin ilgileneceği filmlerle seyircilerin karşısına çıkıyoruz.


Neyse. Şubat ayının ilk filmini sevdiğimden değil de "Olum böyle sanatsal manatsal nereye varıcaz biz yea" saikiyle hareket ederek seçtim. Valla bir ara Black Swan koymayı bile düşündüm ama "E yok artık" diyerek Annemi Öldürdüm'ü seçtim. Evet Annemi Öldürdüm'ü seyirci için seçtim. O yüzden de bağlam bulamadım. Seyirci için yapabileceklerim bu kadar. Daha popüler bir film bulamadım açıkçası. Ve yine açıkçası pek seyirci geleceğini de sanmıyorum. Ha seyirci gelse ne olacak? Ne olacak Cafer, dağılacak bütün toplananlar.


Şubat ayı filmleri şöyle :


15 ŞUBAT ÇARŞAMBA :Annemi Öldürdüm (J'ai tué ma mère)

Yönetmen : Xavier Dolan

Bağlam : Yok valla.






22 Şubat Çarşamba : Dekalog, Bölüm 9 :Komşunun Evine Tamah Etmeyeceksin

Yönetmen :Krzysztof Kieslowski

Bağlam : Dekalog Serisi









29 Şubat Çarşamba : Narların Rengi (Sayat Nova)

Yönetmen : Sergei Parajanov

Bağlam : Sergei Parajanov Sineması
















Şimdi şu son film için bişeyler söylemek isterdim ama ne söyleyim yani. Bütün filmler 17:30'da başlayacağı gibi bazan 17:35 de olabilir. Bu dünya böyle yürüyenler. Görüşmek ve çok dile çevrilen kitaplar yazmak dileğiyle esen kalın efendim.

Hiç yorum yok: