30 Haziran 2012 Cumartesi

Tamam Ya Gidersiniz Otur Bi

Bugün neden Friday. Gülünce insan derebeyi olur demişti Tolstoy. Benim çoluğuma bırakacağım Nirvana albümü vav. Ama aralarında Layne. Şarkı denen şey çok yakın bir ilişki içinde şeyle. Attila İlhan mesela. Bir mesela olarak Attila İlhan, mutlaka ve mutlaka roman yazıp şiiri bırakmalı ve Müjgan’a neden aşk şarkıları. Fransa olmayaydı yerli kültür denen şey yerli kültür olur mu.


Unuttuğum kadarını söylüyorum. Pop – Muhalefet ne güzel bir şey. Mesela bak şimdi Filintalar’a. Herkes kızgın di mi. Herkes şikayetçi. Ne bileyim Başbağan bir şey söylüyor sonra hep beraber hooop diye tepki koyuyorlar. Ve bu kadar. Slogan üretip bağırıyorlar. Sadece Filintalar da değil hepsinde allahım nasıl bir klişe. Yani şimdi şu “Benim Bedenim Benim Kararım” olayı var ya. Sen bu sloganla nereye gideceksin abla. Bu nasıl bir klişe ki hüüüp diye sarmalıyor herkesi.  Çoluk çocuk herkes yazıyor bedenine bir şeyler. Bu tam bir Şair lanetidir. Gidin araştırın bu sloganı bulan kişi kesin şiir de yazıyordur.


Bu karşılıklı etkileşim Klişenin gücüne hayran bırakıyor insanı. O nasıl bir haledir sarıyor o nasıl bir güçtür yayılıyor. Amargi dedik Kaos GL dedik hani hakikatten memlekette bir şey yapmaya çalışan tüzel kuruluşlar niye bu popülizm hevesi. Yaratıcı bir şey bulmak için niye slogana kaçılıyor. Bu mu yani. Bu mudur mücadele şekli “Benim Bedenim Benim Kararım” dört tane kelime de anca bu kadar mülkiyetçilik yapılır. Anca bu kadar klişeye düşülür.





Bu coğrafya insanının genel özelliklerinden biri hareketin direk eylemde başlamasıdır, düşüncede değil. Sineması da dahil neye baksan görürsün bunu. Kap senaryo çek film. Hiç sallama gerisini. Anında cevap. Anında posta. Bir sürü iddialı cümle. Zeki bile Demirkubuz 387 tane röportaj verdi adam Yeraltı ile ilgili. Madem bu kadar anlatacaktın hiç çekmeseydin abi. Üstüne konuşmak için film çekilir mi. Her sahneyi anlatmış. Her noktaya bir açıklık getirmiş. E niye izleyeyim ben şindi bu filmi? Göreceğim ne kaldı?






Neyse Kürtaj eylemlerinden bahsediyorduk. Sıfır düşünce bin slogan. Sonra bir kaldırıyorsun altı bomboş.  Akp’ye gerçekten bir şey anlatamayacağını biliyor herkes. Peki Şov dışında ne kalıyor geriye? Şuna yakın bir şey : Hiç.

 
"Omlet Cinayettir" dışında ciddi bir yaratıcılık göremedim üretilen şeylerde. Bunların hiçbirinin bir işe yaramayacağını da herkes iyi biliyor. Tiyatrocular bağırdı çağırdı ne oldu? (Ki bence asıl tiyatrocular Başbağan’dan önce davranıp kendilerini devletten soyutlamalıydılar) Ya da bir sürü başka olayda gösterilen tepkiler.

Neyse ya. Nerden yazıyosam şimdi böyle politik politik şeyleri. Eyüp şey miyim lan ben. Hani şu Elif Shafak’ın kocası. Eyüp… Valla hatırlamadım.

Hiç yorum yok: