24 Mayıs 2012 Perşembe

Anlamadığımız Kapıların Ardından Daha Başka Odalar

16 Mayıs Çarşamba :Wanda Adında Bir Balık.


Sezonun son gösteriminde arka sıralarda gözlenen yoğunluk ön sıralara pek yansımasa da kahkaha sesleri amacımızın kısmen başarıya ulaştığını gösteriyordu. Zaten bir amaç, siz değerli okurlarımızın da bildiği gibi, ancak kısmen gerçekleşir. Doğada bu tip şeyler olur ve siz başınızı zorla bir pencereden sokup önceden kestirdiğiniz gibi gökyüzüne bakmak isterken bulabilirsiniz kendinizi.



Bir sezon değerlendirmesini başka bir yazıya bırakıp son gösterimi değerlendirmemiz gerekirse, belirli tipteki seyircilerimizin sezonun son gösteriminde de bizi yalnız bırakmadıklarını gözlemledik.  Film için herhangi bir sunum hazırlamadığımız için, daha doğrusu filmi sunacağı umulan Uğur E kod yazmak gibi dünya üzerinde pek az insanı ilgilendiren bir durumla boğuşmak zorunda olup gösterime katılamadığı için, “komik ya, izleyelim” adlı kısa bir sunumun ardından filme geçtik. Ha bir de ben Kevin Kline’a özellikle dikkat diye bir tüyo verdim filmin başında.




Film bittiğinde ise film üzerine söylenecek pek bir şey olmadığı için gösterimin serencamı üzerine bazı diyaloglara girdik. Sadık seyircilerimiz “lütfen seneye de olun” derken ben daha ziyade “kısmet” falan gibi şeyler söyledim. Biz burada yani İzmir’de olsak da sürme ihtimali olmayabilecek olan gösterimler – bu yılın başındaki sıkıntıları birçoğunuz hatırlamaz sanırım- büyük ihtimalle sona erdi. Bunu fark eden bazı seyircilerimiz hakkımızı helal etmemizi bile söyledi de neyse ki olayı duygusala bağlamadan nihayete erdirdik ve dağıldık. İşte gösterimler olmasa da biz blog vs.’de olacağız diyip gönüllerine su serpmeyi de ihmal etmedik.



Köşk’ün kapısından Ender’in haklı isyanlarını dinleyerek çıkarken elbette dönüp arkamıza falan bakmadık. Uğur olsa o da bakmazdı sanırım. Ben sadece eğer bu son gösterimse Murat Göç’ü daha başka odalarda daha başka şeyler hakkında konuşurken düşündüm ve sonuç olarak “iyiydik lan” diyip Antakya Dönercisine doğru uzaklaştım.





Yıl içinde, gösterimden bir ses: Eğer adam eşini aldatsaydı, gösterimi terk edecektim.





Hiç yorum yok: